23ο κεφάλαιο : Ταξιδεύοντας εντός και εκτός συνόρων
Προετοιμασία και έλεγχος οχήματος
Πριν από το ταξίδι σας, φροντίστε να ελέγξετε το όχημά σας στο οποίο προηγουμένως πρέπει να έχετε πραγματοποιήσει όλες τις προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης, όπως αναφέρονται ακολούθως.
Ειδικότερα:
1) Ελέγξτε τη στάθμη του αντιψυκτικού υγρού.
2) Ελέγξτε τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα.
3) Ελέγξτε τη στάθμη των υγρών φρένων.
4) Ελέγξτε την κατάσταση και την λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων.
5) Ελέγξτε τη στάθμη του υγρού των υαλοκαθαριστήρων.
6) Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών σας.
7) Ελέγξτε την κατάσταση της ρεζέρβας ή των μέσων επισκευής ελαστικού
(κιτ) και την ύπαρξη των απαραίτητων εργαλείων, όπως γρύλλος, σταυρός κ.λπ.
8) Ελέγξτε τα ελαστικά σας και, εάν είναι φθαρμένα, φροντίστε να τα αντικατα-
στήσετε πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας .
9) Τέλος, ελέγξτε τα φώτα του οχήματός σας εμπρός και πίσω, ώστε να αποφύ-
γετε να ταξιδέψετε με κάποια λυχνία καμένη.
Ακόμη, πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι σας, πρέπει να ελέγχετε τον υποχρεωτικό πρόσθετο εξοπλισμό που πρέπει να υπάρχει στο όχημά σας, καθώς και τον προαιρετικό. Ο εξοπλισμός αυτός πρέπει να είναι τοποθετημένος σε τέτοιο σημείο, ώστε να μην εμποδίζεται η πρόσβαση σε αυτόν από τις αποσκευές σας.
Κύριες δυσκολίες οδηγών σε άλλες χώρες
Όταν οδηγείτε σε ξένη χώρα, πιθανόν να αντιμετωπίσετε κάποιες δυσκολίες ή προβλήματα. Τα προβλήματα είναι πιο έντονα όταν οδηγώντας βρεθείτε σε πιο πολύπλοκο οδικό περιβάλλον από αυτό στο οποίο είστε εξοικειωμένοι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δυσκολία στην κίνησή σας και κάποιες ενέργειές σας ενδέχεται να είναι πιο αργές. Στην ουσία προσπαθείτε να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα της κυκλοφορίας.
Οι κύριες δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσετε οδηγώντας σε τέτοιες καταστάσεις είναι οι εξής:
1) Διαφορετικές πινακίδες σήμανσης.
2) Δυσκολία στην ανάγνωση των πινακίδων, λόγω μη κατανόησης της γλώσσας.
3) Δυσκολία προσαρμογής στο υπάρχον κυκλοφοριακό σύστημα, π.χ. η οδήγηση στην αριστερή πλευρά του δρόμου που ισχύει στην Μεγάλη Βρετανία, καθώς και στην Κύπρο, Αυστραλία, Ιαπωνία κ.λπ., είναι αντίθετη από αυτή που έχετε μάθει, δηλαδή από το να οδηγείτε στην δεξιά πλευρά της οδού.
4) Οι φωτεινοί σηματοδότες δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις χώρες. Σε κάποιες το κίτρινο ανάβει πρώτα και μετά το κόκκινο λειτουργεί σαν αντίστροφη μέτρηση, ώστε να ειδοποιήσει τους οδηγούς ότι θα ανάψει πράσινο.
5) Η κυκλοφορία του τραμ ή του τρόλεϊ, μπορεί να σας είναι άγνωστη εάν στην πόλη ή τη χώρα σας δεν υπάρχει το συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο.
6) Διαφορετική συμπεριφορά των οδηγών από αυτή της πατρίδας σας (περισσότερο ή λιγότερο ευγενική, περισσότερο ή λιγότερο προβλέψιμη κ.λπ.).
7) Δυσκολία επικοινωνίας λόγω της διαφορετικής γλώσσας, αλλά και συνηθειών οδήγησης από τους άλλους χρήστες της οδού.
8) Προβλήματα παραβάσεων λόγω των διαφορών του ΚΟΚ που ισχύει στις διάφορες χώρες.
9) Διαφοροποίηση στο οδικό περιβάλλον και στους χρήστες της οδού (π.χ. πυκνό δίκτυο ποδηλατόδρομων και υψηλά ποσοστά χρηστών ποδηλάτου και ΕΠΗΟ).
Όταν οδηγείτε εντός και εκτός συνόρων της Ελλάδας, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές τυπικές απαιτήσεις που πρέπει να γμωρίζετε. Ας δούμε μερικά βασικά στοιχεία για κάθε περίπτωση: