Παραλαμβάνουμε όλα τα έγγραφα που θα χρειαστούμε από το χώρο σας για την μεταβιβαση αυτοκινητου.
Προχωράμε στις διαδικασίες μεταβίβασης, την ίδια ημέρα (ή το αργότερο την επόμενη εργάσιμη ημέρα).
Διεκπεραιώνουμε την μεταβίβαση οχήματος.
Σας επιστρέφουμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα στο χώρο σας (άδεια κλπ), εφόσον ολοκληρώθεί η διεκπεραίωση.
Καλέστε μας: 210 5323 000
Ποια είναι τα δικαιολογητικά
1- Η άδεια κυκλοφορίας του Ι.Χ. αυτοκινήτου (πρωτότυπο).
2- Φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου, πωλητή.
3- Φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου, αγοραστή.
4- Φωτοαντίγραφο ισχύοντος δελτίου ΚΤΕΟ , εφόσον υποχρεούται να διαθέτει το όχημα.
5- Βεβαίωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας από την αρμόδια ΔΟΥ ή απο το GOV (πατήστε εδώ για το Gov.gr).
6- Αποδεικτικό κατάθεσης για την καταβολή του τέλους μεταβίβασης και του τέλους έκδοσης άδειας αυτοκινήτου. Στην αιτιολογία να αναγράφεται η πινακίδα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (βλέπε κόστος παρακάτω).
7- Εξουσιοδότηση απο τον πωλητή για την μεταβιβαση με το παρακάτω κείμενο (προτιμήστε την υπεύθυνη δήλωση μέσω Gov.gr) :
“Εξουσιοδοτώ τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΟΥΡΛΟΚΑ του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ με ΑΔΤ:ΑΗ-079331 ή την ΑΘΗΝΑ ΝΤΟΝΤΗ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ με ΑΔΤ: ΑΜ-530954, όπως προβεί αντί εμού σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια για την μεταβίβαση του με αρ. Κυκλοφορίας …………………………………. οχήματος ιδιοκτησίας μου, καθώς και να υπογράψει οποιαδήποτε αίτηση και υπεύθυνη δήλωση εξ’ ονόματός μου για το σκοπό αυτό, καθώς επίσης και να παραλάβει την άδεια κυκλοφοριας ή και τις πινακίδες.” …ΠΡΟΣ: Διεύθυνση Μεταφορών
8- Εξουσιοδότηση απο τον αγοραστή για την μεταβιβαση με το παρακάτω κείμενο (προτιμήστε την υπεύθυνη δήλωση μέσω Gov.gr) :
“Εξουσιοδοτώ τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΟΥΡΛΟΚΑ του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ με ΑΔΤ:ΑΗ-079331 ή την ΑΘΗΝΑ ΝΤΟΝΤΗ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ με ΑΔΤ: ΑΜ-530954, όπως προβεί αντί εμού σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια για την μεταβίβαση του με αρ. Κυκλοφορίας …………………………………. οχήματος στο όνομά μου, καθώς και να υπογράψει οποιαδήποτε αίτηση και υπεύθυνη δήλωση εξ’ ονόματός μου για το σκοπό αυτό, καθώς επίσης και να παραλάβει την άδεια κυκλοφοριας ή και τις πινακίδες.”…ΠΡΟΣ: Διεύθυνση Μεταφορών
9- Άρση παρακράτησης κυριότητας (πράξη εξόφλησης, εφόσον ο πωλητής χρωστούσε το αυτοκίνητο).
Καλέστε μας: 210 5323 000
Μεταβιβαση αυτοκινητου Ποσο κοστιζει
Πίνακας τελών μεταβίβασης
Κατηγορία | Κινητήρας σε κυβ. εκατ. | Τέλη Μεταβίβασης (Αυτοκινητο) | Τέλη Μεταβίβασης (Μοτοσυκλετα) |
---|---|---|---|
Α’ | Εως 400 | 105 € | 39 € |
Β’ | 401 – 800 | 120 € | 54 € |
Γ’ | 801 – 1300 | 135 € | 69 € |
Δ’ | 1301 – 1600 | 165 € | 99 € |
Ε’ | 1601 – 1900 | 195 € | 129 € |
ΣΤ’ | 1901 – 2500 | 220 € | 154 € |
Ζ’ | 2500 και άνω | 280 € | 214 € |
Πριν μεταβιβάσεις το αυτοκίνητο στο όνομά σου, τι πρέπει να ελέγξεις.
Ο καθένας μπορεί να κάνει έναν πρώτο έλεγχο και σύγκριση για να κρίνει αν αξίζει να προχωρήσει τη διαδικασία αγοράς ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Δε χρειάζονται ιδιαίτερα εξειδικευμένες γνώσεις. Αν πάλι, αυτη διαδικασία σου φαίνεται δύσκολη κι αναρωτιέσαι από πού να ξεκινήσεις, μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω:
Για να οδηγήσεις το όχημα που θέλεις να αγοράσεις θα πρέπει να έχεις το αντίστοιχο διπλωμα οδηγησης
Άρχισε τον έλεγχο από έξω προς τα μέσα
- Έλεγξε προσεκτικά το χρώμα του αυτοκινήτου.
- Τυχόν διχρωμίες, πιθανόν να υποδεικνύουν προϋπάρχουσες φθορές ή τρακαρίσματα.
- Έλεγξε τα ελαστικά. Είναι όλα τα ίδια; Έχουν φθορές ή σκισίματα; Μην παραλείψεις να ελέγξεις και τη ρεζέρβα.
- Ρίξε μια ματιά στην εξάτμιση. Αν σου φαίνεται μαυρισμένη, το αυτοκίνητο μπορεί να παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα με το σύστημα ψεκασμού.
- Ανοιγόκλεισε τις πόρτες, το πορτ-μπαγκάζ και το πορτάκι του ρεζερβουάρ για να σιγουρευτείς ότι όλα λειτουργούν σωστά.
- Κάνε το ίδιο και με όλα τα φώτα του αυτοκινήτου (φώτα θέσης, πορείας, φρένων, φλας, αλάρμ, ομίχλης κτλ.)
Τώρα η ήρθε η ώρα να ανοίξεις το καπό (χώρος του κινητήρα). ΠΡΟΣΟΧΗ!!! με σβηστή την μηχανή και σχετικά χαμηλη θερμοκρασία.
- Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις είναι να ελέγξεις τα λάδια του αυτοκινήτου. Μην αρκεστείς στο επίπεδο του λαδιού. Κοίταξε και το χρώμα του. Σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να είναι ανοιχτό καφέ.
- Εξέτασε την τάπα των λαδιών. Δε θα πρέπει, σε καμία περίπτωση, να έχει οτιδήποτε μοιάζει με αφρό πάνω της.
- Τσέκαρε το υγρό των φρένων. Θα πρέπει να είναι στα ανώτερα επίπεδα.
- Ρίξε μια ματιά στο δοχείο διαστολής του ψυκτικού υγρού του αυτοκινήτου. Το επίπεδο του υγρού θα πρέπει να είναι απο την μέση και μέχρι το max.
- Το ίδιο και στο δοχείο των υγρών φρένων, πρέπει να είναι στο max.
Έλεγχος και στο εσωτερικό του, καμπίνα επιβατών.
- Ξεκίνα κοιτάζοντας γύρω σου και εξετάζοντας την ταπετσαρία του αυτοκινήτου. Η υπερβολική φθορά ίσως υποδηλώνει κακή προηγούμενη χρήση του αμαξιού ενώ, η ύπαρξη μούχλας ότι ίσως “έχει πλημυρίσει με νερά”.
- Ένα σημείο το οποίο θέλει ιδιαίτερη προσοχή είναι το κάτω μέρος των καθισμάτων. Φρόντισε να ελέγξεις αν υπάρχει μούχλα εκεί.
- Επικεντρώσου για λίγο στη μυρωδιά του αμαξιού. Ενδεχόμενη μυρωδιά μούχλας και υγρασίας σίγουρα δεν είναι καλός οιωνός.
- Τσέκαρε τα πεντάλ, το χειρόφρενο και το τιμόνι. Δε θα πρέπει να έχουν οτιδήποτε περισσότερο από τις συνήθεις φθορές ανάλογα και με την ηλικία του οχήματος.
- Βεβαιώσου ότι τα καθίσματα ρυθμίζονται σωστά και εύκολα.
- Έλεγξε ότι όλες οι πόρτες κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν σωστά.
- Κάνε το ίδιο και με το A/C και τη θέρμανση του αυτοκινήτου.
- Βάλε το αμάξι στο ρελαντί και τσέκαρε τη θερμοκρασία. Το αυτοκίνητο δε θα πρέπει φυσικά να υπερθερμαίνεται.
Μια από τις πιο συνηθέστερες συζητήσεις, είναι πιο είδος κινητήρα είναι καλύτερο για το αυτοκίνητο
Τι αξίζει άραγε να αγοράσει κάποιος, αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα ή με κινητήρα ντίζελ.
Στην Ελλάδα μέχρι πριν κάποια χρόνια, τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ ήταν απαγορευμένα στην πόλη, οπότε για τους κατοίκους των αστικών περιοχών δεν υπήρχαν ως επιλογή. Ήταν κάτι που ενδιέφερε αποκλειστικά τους κατοίκους της επαρχίας.
Από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης και μετά, η σύγκριση ανάμεσα σε αυτά τα δύο είδη κινητήρων εσωτερικής καύσης ακούγεται σχεδόν σε κάθε κουβέντα περί αυτοκίνητου.
Ποιες είναι όμως οι διαφορές, ποιες οι ομοιότητες, πια τα υπέρ και πιά τα κατά; Τι πρέπει να επιλέξει κανείς; Πετρέλαιο ή βενζίνη;
Το 1876 ο Nikolaus August Otto πατεντάρισε τον κινητήρα βενζίνης. Επρόκειτο για έναν τετράχρονο κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούσε με βάση τον «Κύκλο το Όττο».
Με την ίδια βάση λειτουργούν οι βενζινοκινητήρες μέχρι και τις ημέρες μας. Το κακό ήταν πως το συγκεκριμένο είδος “θερμικού κινητήρα”, το 10% του καυσίμου κινούσε το όχημα, το υπόλοιπο χανεται στο να παράγει απλά θερμότητα.
Το 1878 λοιπόν, ένας άλλος εφευρέτης, ο Rudolf Diesel, αποφάσισε να δημιουργήσει έναν κινητήρα με μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
Εφηύρε λοιπόν τον γνωστό σε όλους μας πια κινητήρα ντίζελ (από οπου πήραν και την ονομασία οι κινητήρες).
Οι κινητήρες ντίζελ και οι βενζινοκινητήρες μοιάζουν πάρα πολύ. Είναι ακι οι δύο τύποι, κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σχεδιασμένοι να μετατρέπουν τη χημική ενέργεια σε μηχανική. Η μηχανική ενέργεια είναι αυτή που δίνει κίνηση στα έμβολα στο εσωτερικό των κυλίνδρων.
Τα έμβολα κινούν (στρίβουν) τον στροφαλοφόρο άξονα, ο οποίος μετατρέπει την κίνηση απο απλινδρομική σε περιστροφική κίνηση, με την οποία καταλήγουν να γυρίζουν οι τροχοί του οχήματος, οπότε αυτό να μπορεί να κινείται.
Και τα δύο είδη κινητήρων (εχωτερικής καύσης), πρέπει να το «κάψουν» το καύσιμο. Μέσα απο διαδοχικές εκρήξεις στο εσωτερικό του χώρου καύσης ώστε να μας δώσουν την επιθυμητή κίνηση.
Η βασική διαφορά των δύο αυτών ειδών κινητήρων, είναι ο τρόπος που επιτυγχάνεται αυτή η έκρηξη και κατά συνέπεια, η καύση.
Στους κινητήρες βενζίνης, το μίγμα καυσίμου (ατμοσφαιρικός αέρας και βενζίνη), συμπιέζεται από τα έμβολα και αναφλέγεται με σπινθήρες που παράγουν αυτά που ονομάζουμε “μπουζί”.
Στον κινητήρα ντίζελ, συμπιέζεται ο αέρας (αρα αναπτύσεται θερμοκρασία), στη συνέχεια περνάει το καύσιμο στο θάλαμο καύσης και κατά τη συμπίεση, αναφλέγεται το καύσιμο.
Μια ακόμη μεγάλη διαφορά ανάμεσα στους κινητήρες ντίζελ και τους κινητήρες βενζίνης, βρίσκεται στον τρόπο που γίνεται η εισαγωγή καυσίμου στον χώρο καύσης, ο ψεκασμός ή η έγχυση του καυσίμου.
Κάποιοι κινητήρες ντίζελ διαθέτουν έναν προθερμαντήρα. Ο προθερμαντήρας ουσιαστικά θερμαίνει τους θαλάμους καύσης για να μπορεί να πάρει μπροστά ο κινητήρας όταν είναι κρύος.
Oι βασικότερες διαφορές ανάμεσα στον κινητήρα ντίζελ και τον βενζινοκινητήρα ή για να το αναφέρουμε με τον τρόπο που αναφέρεται συνήθως στα περιοδικά αυτοκινήτου πετρελαιοκινητήρας vs βενζινοκινητήρας:
- Οι κινητήρες βενζίνης έχουν μικρότερο μέγεθος και βάρος από τους κινητήρες ντίζελ,
- Η ροπή των κινητήρων ντίζελ είναι υψηλότερη,
- Οι ίπποι των κινητήρων βενζίνης είναι συνήθως περισσότεροι,
- Οι κινητήρες βενζίνης δουλεύουν συνήθως μέχρι τις 6 με 7.000 σ.α.λ., ενώ οι κινητήρες ντίζελ μέχρι τις 4 με 5.000 σ.α.λ.
- Η προσαρμογή υπερσυμπιεστή είναι απλούστερη στους κινητήρες ντίζελ,
- Οι κινητήρες βενζίνης λειτουργούν με κύκλωμα Otto, ενώ οι κινητήρες ντίζελ με κύκλο diesel,
- Οι κινητήρες βενζίνης κάνουν χρήση μπουζί για την ανάφλεξη, ενώ οι κινητήρες ντίζελ συμπίεσης και προθέρμανσης (με ή χωρίς προθερμαντήρα),
- Η απόδοση σε καύσιμο των κινητήρων ντίζελ είναι καλύτερη από αυτή των κινητήρων βενζίνης,
- Η λειτουργία των κινητήρων βενζίνης είναι πιο αθόρυβη,
- Το κόστος κατασκευής των κινητήρων ντίζελ είναι υψηλότερο,
- Το καύσιμο ντίζελ είναι πιο φτηνό από τη βενζίνη.
Kόστος συντήρησης των κινητήρων diesel vs των κινητήρων βενζίνης.
Για να δούμε το θέμα σφαιρικά, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή, δηλαδή από την αγορά του οχήματος.
Λόγω του υψηλότερου κόστους κατασκευής των κινητήρων ντίζελ, η τιμή πώλησης των οχημάτων ντίζελ είναι πιο ακριβή από αυτή των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης.
Αυτό το ποσό όμως θα μπορούσε ενδεχομένως να αποσβεστεί, αν και εφόσον το κόστος συντήρησης και λειτουργίας τους είναι χαμηλότερο από αυτό των οχημάτων με κινητήρες βενζίνης. Ισχύει όμως αυτό;
Η τιμή του ντίζελ στα βενζινάδικα είναι σαφώς χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης. Για να υπάρξει όμως εύλογο κέρδος από τη χρήση του, θα πρέπει το όχημα να κάνει πολλά χιλιόμετρα κάθε μήνα.
Μιλάμε δηλαδή για γύρω στα 150 με 200 χιλιόμετρα το μήνα κατά μέσο όρο για να μπορέσει να υπάρξει η απόσβεση της διαφοράς κατά την αγορά.
Πάμε τώρα στη συντήρηση.
Οι κινητήρες ντίζελ, από την κατασκευή και τα υλικά τους, είναι ανθεκτικότεροι από τους κινητήρες βενζίνης, γεγονός που κάνει τα διαστήματα των σέρβις πολύ μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα των κινητήρων βενζίνης.
Όσον αφορά στο κόστος της περιοδικής συντήρησης είναι περίπου το ίδιο με αυτό τον βενζινοκινητήρων. Αυτό όμως ισχύει μόνο υπό ιδανικές συνθήκες, δηλαδή με σωστή συντήρηση, προσοχή και καλής ποιότητας καύσιμο.
Αν ο κινητήρας ντίζελ δεν συντηρείται κανονικά και δεν κάνει χρήση ποιοτικών καυσίμων, οι πιθανότητες ακριβών επισκευών είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές του κινητήρα βενζίνης.
Πέραν όλων αυτών, έχουμε βέβαια και τη χαμηλότερη αξία μεταπώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ, αλλά και τις απάτες που έχουν να κάνουν με την αντιρρυπαντική τεχνολογία που χρησιμοποιούν και τους σχετικούς νόμους χρήσης σε όλη την Ελλάδα.
Σε περίπτωση που κάποιος δεν γνωρίζει και αγοράσει ένα όχημα με κινητήρα ντίζελ που συνάδει με τα πρότυπα EURO 4, πολύ απλά δεν θα μπορεί να οδηγήσει το όχημά του στην πρωτεύουσα αλλά και τη συμπρωτεύουσα.
Πριν κάνετε κάποια αγορά λοιπόν, ζυγίστε τα υπέρ και τα κατά με βάση τις δικές σας ανάγκες και σε κάθε περίπτωση, πριν αγοράσετε κάποιο όχημα με κινητήρα ντίζελ, τσεκάρετε την αντιρρυπαντική του τεχνολογία.