10ο κεφάλαιο : Η κυκλοφορία σε κανονικές συνθήκες εκτός και εκτός πόλης
Η θέση του οχήματος στο οδόστρωμα
Το τμήμα της οδού που χρησιμοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων αποκαλείται οδόστρωμα και οι οριογραμμές καθορίζουν τα όριά του. Εκατέρωθεν του οδοστρώματος βρίσκονται τα ερείσματα, που ορίζονται από τον ΚΟΚ ως η πέραν του οδοστρώματος ακραία λωρίδα της οδού.
Ανάλογα με την κυκλοφορία στον δρόμο, το οδόστρωμα μπορεί να χωρίζεται σε επιμέρους λωρίδες κυκλοφορίας, στις οποίες επιτρέπεται η κυκλοφορία ενός στοίχου οχημάτων. Το πλάτος των λωρίδων κυκλοφορίας ποικίλλει ανάλογα με τις προδιαγραφές της οδού και συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 2,5 και 3,75 m.
Ευθεία πορεία
Υπό κανονικές συνθήκες το όχημά σας πρέπει να βρίσκεται ολόκληρο τοποθετημένο, εντός της λωρίδας κυκλοφορίας στην οποία κινείστε. Για λόγους ασφαλείας, ειδικά σε δρόμους χωρίς διαχωριστική νησίδα, καλό είναι να τοποθετείτε το αυτοκίνητό σας πλευρικά προς τα δεξιά. Εάν υπάρχουν δύο ή περισσότερες λωρίδες ανά κατεύθυνση, πρέπει να οδηγείτε στο μέσον της λωρίδας στην οποία κινείστε. Η οδήγηση στα ερείσματα, απαγορεύεται εκτός από έκτακτες περιπτώσεις όπου επιτρέπεται η κίνηση, η στάση και η στάθμευση επί αυτών. Εάν το έρεισμα είναι ποδηλατόδρομος, πεζόδρομος ή άλλου είδους ειδικός δρόμος, τότε απαγορεύεται η κίνηση, στάση και στάθμευση σε αυτό σε κάθε περίπτωση. Οι οδηγοί λεωφορείων, φορτηγών και άλλων βραδυπορούντων οχημάτων (π.χ. τρακτέρ) πρέπει να κινούνται στη δεξιά λωρίδα. Οι μοτοποδηλάτες, οι ποδηλάτες και οι οδηγοί μη μηχανοκίνητων οχημάτων πρέπει να κινούνται κοντά στη δεξιά οριογραμμή ή κατά μήκος του ερείσματος της οδού, στην ίδια κατεύθυνση με την υπόλοιπη κυκλοφορία. Εκτός κατοικημένης περιοχής σε οδόστρωμα αποτελούμενο από τουλάχιστον τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση ή εντός κατοικημένης περιοχής σε μονόδρομους και οδούς διπλής κατεύθυνσης, που υπάρχουν τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανα κατεύθυνση, αν η κίνηση είναι πυκνή τότε επιτρέπετε να κινείστε σε παράλληλους στοίχους, δηλαδή να επιλέξετε μία λωρίδα κυκλοφορίας και να διαατηρήσετε την πορεία σας σε αυτήν, σύμφωνα με την ροή της κυκλοφορίας, και χωρίς να αποτελείτε εμπόδιο. Σε αυτή την περίπτωση, δηλαδή σε πολύ πυκνή κυκλοφορία, μπορείτε να αλλάξετε στοίχο, εφόσον το επιθυμείτε, μόνο για να στρίψετε δεξιά ή αριστερά ή για να σταθμεύσετε. Τέλος υπάρχουν ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, που η χρήση τους προορίζεται αποκλειστικά για ορισμένους τύπους οχημάτων (π.χ. ποδήλατα, λεωφορεία)
Θέση στο οδόστρωμα για αλλαγή κατεύθυνσης (στροφή)
Προκειμένου να αλλάξετε κατεύθυνση πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η σήμανση, η γεωμετρία της οδού ή οι κυκλοφοριακές συνθήκες δεν απαγορεύουν τον
ελιγμό που θα επιχειρήσετε. Στη συνέχεια, πρέπει να γνωστοποιήσετε στους άλλους οδηγούς την πρόθεσή σας να αλλάξετε κατεύθυνση, ενεργοποιώντας τον δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης (φλας). Παρατηρήστε το οδικό περιβάλλον εμπρός και πίσω από το όχημά σας, μέσω των καθρεφτών, αλλά στρέψτε και το βλέμμα σας, για να έχετε πλήρη εικόνα της κυκλοφορίας γύρω σας. Αυτό πρέπει να γίνει ακόμη κι αν έχετε προτεραιότητα, καθώς δεν είναι απίθανο αυτή να παραβιαστεί από άλλον οδηγό. Πριν την εκτέλεση οποιαδήποτε στροφής πρέπει να πραγματοποιήσετε τις ακόλουθες ενέργειες:
1) Αναγνωρίστε τη διασταύρωση, που θέλετε να εκτελέσετε τη στροφή.
2) Ελέγξτε τους καθρέφτες σας και στρίψτε το κεφάλι, ώστε να έχετε έλεγχο της λοιπής κυκλοφορίας.
3) Ενεργοποιήστε τον δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης τόσο νωρίς, ώστε να προλάβετε να ενημερώσετε τη λοιπή κυκλοφορία, όχι όμως υπερβολικά νωρίτερα απ’ τη στροφή που θέλετε να πραγματοποιήσετε.
4) Μειώστε ταχύτητα και αν χρειάζεται κατεβάστε τη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να μην χρειαστεί να προβείτε σε πέδηση πάνω στη στροφή.
5) Ελέγξτε την κυκλοφορία και την ύπαρξη πεζών ή ποδηλατών ή επιβατών Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) στη διασταύρωση.
6) Τοποθετήστε το αυτοκινήτο στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας. Ειδικότερα:
α) Για δεξιά στροφή μείνετε κοντά στη δεξιά πλευρά της λωρίδας σας, κρατώντας τουλάχιστον 1 m απόσταση από το πεζοδρόμιο.
β) Για αριστερή στροφή τοποθετήστε το αυτοκίνητο στο κέντρο της αριστερής λωρίδας.
7) Εάν υπάρχει πινακίδα στοπ ή κόκκινος φωτεινός σηματοδότης σταματάτεκαι πριν ξεκινήσετε κάνετε έναν ακόμα έλεγχο από τους καθρέφτες και πάνω από τον ώμο σας για τη λοιπή κυκλοφορία.
8) Όταν το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου σας φτάσει στην αρχή της στροφής τότε ξεκινάτε να στρίβετε το τιμόνι σας. Ίσως χρειαστεί να επικαλύψει το ένα χέρι με το άλλο το τιμόνι στη στροφή.
9) Όταν το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου σας φτάσει στο τέλος της στροφής τότε ευθυγραμμίζετε το τιμόνι σας κοιτώντας μπροστά, εκεί που θέλετε να οδηγήσετε το όχημά σας.
1) Δεξιά στροφή
Πριν από κάθε στροφή απαιτείται η κατάλληλη τοποθέτηση του αυτοκινήτου σας στο οδόστρωμα. Για να στρίψετε δεξιά, μετακινήστε το αυτοκίνητό σας στη δεξιά λωρίδα (σε περίπτωση που υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας) και πραγματοποιήσετε κλειστή στροφή στη δεξιά λωρίδα της διασταύρωσης. Σε ορισμένες διασταυρώσεις, η σήμανση της οδού σάς επιτρέπει να στρίψετε δεξιά και από μια κεντρική λωρίδα. Προσοχή στην εσωτερική γωνία: Κατά τη δεξιά στροφή να μην παίρνετε τη στροφή πολύ «κλειστά». Προσπαθείτε να κρατάτε 1 m απόσταση από το πεζο-
δρόμιο πριν ξεκινήσετε τη στροφή. Επίσης, πολύ σημαντικό για τη δεξιά στροφή είναι να προσπαθείτε να μην την παίρνετε πολύ ανοιχτά. Αυτό μπορεί
να συμβεί εάν βγείτε πολύ αριστερά πριν ξεκινήσετε τη στροφή ή εάν δεν κοιτάτε προς την κατεύθυνση που θέλετε να πάτε. 2) Αριστερή στροφή
Για την εκτέλεση των αριστερών στροφών μερικές φορές είναι πιο δύσκολο να καταλάβετε σε ποια λωρίδα πρέπει να είστε, ώστε να εκτελέσετε σωστά τη στροφή. Τα σχήματα 10.7 έως 10.10 σας δείχνουν τη σωστή τοποθέτηση στη λωρίδα για διαφορετικούς τύπους δρόμων. Για την εκτέλεση αριστερής στροφής ακολουθείτε τα βήματα που αναφέρθηκαν για την εκτέλεση δεξιάς στροφής, μόνο που βρίσκεστε στην αριστερή λωρίδα. Στρίβετε ανοιχτά περί το κέντρο της στροφής και καταλήγετε στη δεξιά λωρίδα της διασταύρωσης, αν σας το επιτρέπει η κυκλοφορία. Προσοχή, κατά τη
αριστερή στροφή να μην παίρνετε τη στροφή πολύ «κλειστά» και βρεθείτε στο αντίθετο ρεύμα 3) Στροφή με φωτεινό σηματοδότη
Για την εκτέλεση μιας στροφής σε διασταύρωση με φωτεινό σηματοδότη ισχύουν όλα αυτά που ειπώθηκαν παραπάνω. Πολύ σημαντικό είναι κατά την εκτέλεση κάποιας στροφής σε διασταύρωση με φωτεινό σηματοδότη, να είστε βέβαιοι ότι έχετε αρκετό χρόνο ώστε να εκτελέσετε τη στροφή με ασφάλεια και ότι δεν θα μείνετε στο κέντρο της διασταύρωσης λόγω αυξημένης κυκλοφορίας, όταν ανάψει το πράσινο φανάρι για τα αντιθέτως
από εσάς κινούμενα οχήματα, μπλοκάροντάς τα. Δηλαδή, να περιμένετε να ελευθερωθεί η διασταύρωση πριν αρχίσετε να εκτελείτε τη στροφή.
Αλλαγή λωρίδας και προσπέραση
Πολλές είναι οι αιτίες που αναγκάζουν έναν οδηγό να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας, όπως τα οδικά έργα, ένα ατύχημα, ένα προπορευόμενο όχημα που κινείται με πολύ χαμηλή ταχύτητα ή ένα όχημα που επιχειρεί να στρίψει στην επόμενη διασταύρωση. Όποιος και αν είναι ο λόγος, ο οδηγός πρέπει πάντοτε να αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας έγκαιρα. Αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική και οι διαδοχικές ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσετε σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας από αριστερά σε δεξι είναι οι εξής:
1) Ελέγχετε τους καθρέπτες για να σιγουρευτείτε ότι δεν υπάρχει κάποιο άλλο όχημα, του οποίου θα παρενοχλήσετε την πορεία.
2) Ενεργοποιείτε τον δεξιό δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης για να γνωστοποιήσετε την πρόθεσή σας για αλλαγή λωρίδας στους άλλους χρήστες της οδού.
3) Εάν όλα είναι εντάξει, πραγματοποιείτε την αλλαγή λωρίδας.Πολλές είναι επίσης οι αιτίες που αναγκάζουν έναν οδηγό να πραγματοποιήσει προσπέραση. Για να κάνετε μια προσπέραση πρέπει να κάνετε ελιγμό, δηλαδή να κινηθείτε στην παράπλευρη αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας και στη συνέχεια, αμέσως μετά, να επαναφέρετε το όχημά σας στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας. Ακόμα και όταν επιθυμείτε να προσπεράσετε ένα προπορευόμενο όχημα σε ευθεία οδό με πολύ καλή ορατότητα τρία είναι τα βασικά ερωτήματα:
1) Σε τι απόσταση μπορείτε να δείτε ένα αντιθέτως κινούμενο αυτοκίνητο;
2) Υπάρχει χρόνος να προσπεράσετε ή είναι ασφαλέστερο να περιμένετε;
3) Σε ποιο σημείο θα «συναντηθείτε»με το προπορευόμενο όχημα;
Οι υπολογισμοί που πρέπει να γίνουν κατά την προσπέραση είναι ιδιαίτερα
απαιτητικοί, καθώς πρέπει να συνυπολογίσετε μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα:
1) Την ταχύτητα του αντιθέτως κινούμενου οχήματος.
2) Την απόσταση του οχήματός σας και του αντιθέτως κινούμενου οχήματος.
3) Την απόσταση που απαιτείται για να προσπεράσετε το προπορευόμενο όχημα.
4) Το σημείο στο οποίο θα συναντήσετε το προπορευόμενο όχημα.
5) Εάν θα μπορέσετε να προσπεράσετε το προπορευόμενο όχημα έγκαιρα πριν συναντήσετε το αντιθέτως κινούμενο όχημα. Πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί η ταχύτητα του αντίθετα κινούμενου οχήματος. Συνήθως εκτιμάται ότι το σημείο συνάντησης των δύο αντιθέτως κινούμενων οχημάτων στο μέσο της μεταξύ τους απόστασης, όμως αυτό δεν ισχύει όταν τα οχήματα έχουν διαφορετικές ταχύτητες, γεγονός που αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων. Ο ελιγμός προσπέρασης αποτελεί μια κίνηση που πρέπει να εκτελεστεί σωστά και σχετικά γρήγορα, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος πρόκλησης οδικού συμβάντος. Η προσπέραση σε δρόμο μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση (συνήθως σε επαρχιακό δρόμο ή στην πόλη), χωρίς διαχωριστική νησίδα ή στηθαίο απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, διότι ο οδηγός ίσως χρειαστεί να βγει για λίγο στο αντίθετο ρεύμα. Δηλαδή, εκτός από τις κινήσεις που παρουσιάστηκαν στο προηγούμενο σχήμα, ο οδηγός χρειάζεται να ελέγξει και την επερχόμενη κυκλοφορία. Η προσπέραση επιτρέπεται μόνο στα τμήματα της οδού με διακεκομμένη διαγράμμιση. Κατά τον ελιγμό της προσπέρασης θα εγκαταλείψετε για λίγο τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και θα πρέπει να αναπτύξετε ταχύτητα άνω των 20 km/h σε σχέση με αυτή του προπορευόμενου οχήματος. Όσον αφορά στην ορατότητα δεν είναι πάντα ιδανικές οι συνθήκες όπως στην περίπτωση που προαναφέρθηκε. Όταν υπάρχει στροφή, ανηφορική (κορυφή ανηφορικού δρόμου) και εν συνεχεία ευθεία ή κατηφορική κλίση, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν (π.χ. βροχή, ομίχλη, χιόνι, πάγος, άνεμος κ.λπ.) μην επιχειρήσετε προσπέραση. Προσοχή δώστε στις νεκρές οπτικές γωνίες του καθρέφτη και ιδιαίτερα για την αριστερή. Αφού ελέγξετε την κυκλοφορία από τον καθρέφτη σας, μπορείτε να ελέγξετε πίσω από τον αριστερό σας ώμο για να σιγουρευτείτε και έτσι να αποφύγετε κάτι που τυχόν δεν είδατε.
Δεν πρέπει να εκτελείτε προσπέραση όταν:
1) Δεν υπάρχει επαρκής ορατότητα (π.χ. λόγω επερχόμενης στροφής).
2) Η διαγράμμιση του δρόμου είναι με συνεχόμενη γραμμή (μονή ή διπλή) ή είναι διακεκομμένη και υπάρχει συνεχής γραμμή από τη δική σας πλευρά. 3) Υπάρχει σήμανση απαγόρευσης προσπέρασης.
4) Για να προσπεράσετε εισέρχεστε στην περιοχή του δρόμου όπου διαχωρίζεται η κυκλοφορία.
5) Το προπορευόμενο όχημα βρίσκεται σε διάβαση πεζών, ειδικά όταν έχει σταματήσει για να επιτρέψει στους πεζούς να περάσουν.
6) Το προπορευόμενο όχημα είναι σταματημένο λεωφορείο σε μονή λωρίδα κυκλοφορίας και δεν υπάρχει δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας ελεύθερη για εσάς.
7) Το προπορευόμενο όχημα βρίσκεται σε διασταύρωση και υπάρχει κίνδυνος να εμφανιστεί κάποιο όχημα από τα δεξιά ή τα αριστερά.
8) Το προπορευόμενο όχημα βρίσκεται σε διαδικασία έναρξης προσπέρασης σε κάποιο άλλο.
9) Για να προσπεράσετε εισέρχεστε σε λεωφορειολωρίδα ή σε λωρίδα κυκλο- φορίας που χρησιμοποιεί άλλο μέσο γενικότερα.
10) Μετά την πινακίδα που απαγορεύει την προσπέραση, έως ότου
περάσετε από πινακίδα που άρει αυτήν την απαγόρευση.
Στάση και στάθμευση γενικοί κανόνες
Στάθμευση ονομάζεται η ακινητοποίηση ενός οχήματος στον δρόμο ή εκατέρωθεν αυτού σε υπαίθριο ή στεγασμένο χώρο στάθμευσης, ενώ στάση ονομάζεται η προσωρινή ακινητοποίηση ενός οχήματος στο δρόμο για αποβίβαση/επιβίβαση επιβατών ή φόρτωση/εκφόρτωση αγαθών. Η θέση στάθμευσης δεν μας ανήκει, αλλά αποτελεί δημόσιο χώρο. Εφόσον θέλετε να πραγματοποιήσετε μια μετακίνηση προς το κέντρο μιας πόλης και πιθανότατα θα χρειαστεί να σταθμεύσετε εκεί το όχημά σας για πολλές ώρες, συνίσταται να προτιμήσετε τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τη μετακίνησή σας. Πάντα πρέπει να επιδεικνύετε ευαισθησία έναντι των συμπολιτών σας, καθώς και να λαμβάνετε υπόψη την ανάγκη για καλή οργάνωση του δημόσιου χώρου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της σωστής χρήσης των ελεγχόμενων θέσεων στάθμευσης, προσφέροντας ισότιμη πρόσβαση σε όλους τους οδηγούς. Στο θέμα της στάσης και της στάθμευσης πρέπει να λαμβάνετε πάντοτε υπόψη σας τις υποδείξεις του ΚΟΚ. Δεν πρέπει ποτέ να σταθμεύσετε εάν παρακωλύετε την κυκλοφορία ή εάν υπάρχουν σχετικές απαγορευτικές πινακίδες ή διαγράμμιση. Επίσης πρέπει πάντα να φροντίζετε να είστε ορατοί από την λοιπή κυκλοφορία. Αν σταθμεύεστε εκεί που δεν πρέπει, μπορεί να αποτελέσετε κίνδυνο για τους άλλους, να σας επιβληθεί πρόστιμο ή να απομακρυνθεί το όχημά σας από την Τροχαία. Αφού σταθμεύεστε μην ξεχνάτε ποτέ να ενεργοποιήσετε δέσετε το χειρόφρενο ή το ποδοχειρόφρενο, να σβήσετε τη μηχανή και να βγάλετε τα κλειδιά. Πριν βγείτε από το όχημα συνιστάται πάντα να ελέγχετε εάν έρχεται κάποιο άλλο όχη- μα ή ποδήλατο ή ακόμα και πεζός πριν ανοίξετε την πόρτα. Εκτός κατοικημένων περιοχών, επιτρέπεται η στάση ή η στάθμευση μόνο
στους χώρους που έχουν διατεθεί για αυτόν τον σκοπό (ειδικοί χώροι στάθμευσης στον αυτοκινητόδρομο) ή στα ερείσματα των οδών. Εάν αυτά δεν
υπάρχουν (π.χ. σε τοπικές οδούς εκτός κατοικημένων περιοχών), η στάθμευση πρέπει να πραγματοποιείται όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο δεξί άκρο του οδοστρώματος και παράλληλα προς τον άξονά του, εκτός αν αυτό απαγορεύεται με ειδική σήμανση. Στη στάθμευση εκτός κατοικημένων περιοχών, πρέπει επίσης να προσέχετε να μην κρύβετε κάποια πινακίδα και να μην εμποδίζετε την είσοδο σε κάποια ιδιοκτησία. Εκτός κατοικημένων περιοχών βέβαια, καλό θα ήταν να αποφεύγετε τη στάθμευση εν γένει. Εντός κατοικημένων περιοχών, ένας γενικός κανόνας είναι ότι σταθμεύετε στα
άκρα του οδοστρώματος κατά μήκος του πεζοδρομίου, εφόσον το επιτρέπει η σήμανση της οδού και εφόσον δεν παρακωλύετε και είστε ορατοί από την λοιπή κυκλοφορία. Στους μονόδρομους επιτρέπεται η στάση ή η στάθμευση στη δεξιά και στην αριστερή πλευρά. Αν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, οι οδηγοί υποχρεούνται να αφήνουν ελεύθερο χώρο πλάτους 1 m, τουλάχιστον, για τη διέλευση των πεζών. Στις οδούς διπλής κατεύθυνσης η στάθμευση μπορεί να γίνεται μόνο από δεξιά, δηλαδή επί της αντίστοιχης προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας πλευρά, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά με κατάλληλη σήμανση.Η αντικανονική στάθμευση μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα και παρεμπόδιση της κίνησης και ιδιαίτερα ατόμων ευπαθών κοινωνικών ομάδων (π.χ. ατόμων με μειωμένη κινητικότητα) και διώκεται ποινικά. Η αντικανονική στάθμευση οδηγεί σε επιβολή προστίμου, αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας και τη ρυμούλκηση του παράνομα σταθμευμένου οχήματος.
Η κυκλοφορία σε κανονικές συνθήκες είναι ένα ζήτημα που απασχολεί όλους τους οδηγούς. Αυτό το άρθρο παρέχει συμβουλές και πρακτικές συμβουλές για μία ασφαλή και αποτελεσματική οδήγηση είτε στις πόλεις είτε έξω από αυτές. Μάθετε πώς να αντιμετωπίσετε την κίνηση και να διασφαλίσετε μια ομαλή και άνετη διαδρομή σε κάθε τύπο οδού.
Πώς να αντιμετωπίσω την κυκλοφορία σε κανονικές συνθήκες;
- Κρατήστε αποστάσεις: Προσέχετε την απόσταση μεταξύ του δικού σας οχήματος και των άλλων.
- Χρησιμοποιήστε τα φώτα σας σωστά: Βεβαιωθείτε ότι τα φώτα σας είναι ανοιχτά σε όλες τις συνθήκες.
- Προσαρμογή ταχύτητας: Μην υπερβαίνετε τα όρια ταχύτητας, προσαρμόστε την ταχύτητά σας στις συνθήκες κυκλοφορίας.
Ποιο είναι το σημαντικότερο πράγμα στην οδήγηση σε πόλεις;
- Κυκλοφοριακή πιέσεις: Καταλάβετε τους ρυθμούς της κίνησης και τους χρόνους αναμονής.
- Χρήση των φώτων: Χρησιμοποιείτε σωστά τα φώτα σας για να είστε ορατοί στην κίνηση.
- Προσοχή στους πεζούς: Δώστε προσοχή στους πεζούς και στους ποδηλάτες.
Ποια είναι η βέλτιστη τακτική για να οδηγείτε εκτός πόλης;
- Ταχύτητα και ασφάλεια: Οδηγείτε με μέτρο και σεβασμό στους κανόνες.
- Προσοχή στις στροφές: Κρατήστε τα μάτια σας στον ορίζοντα για να αντιληφθείτε τυχόν επικίνδυνες στροφές.
- Συντήρηση του οχήματος: Βεβαιωθείτε ότι το όχημά σας είναι σε καλή κατάσταση πριν ξεκινήσετε τη διαδρομή.
Συμπέρασμα
Η κυκλοφορία σε κανονικές συνθήκες μπορεί να είναι μια πρόκληση, αλλά με τη σωστή προετοιμασία και τις κατάλληλες τεχνικές, μπορείτε να την αντιμετωπίσετε με επιτυχία. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές και οδηγίες, μπορείτε να διασφαλίσετε μια άνετη και ασφαλή οδηγητική εμπειρία είτε στην πόλη είτε έξω από αυτήν.