Όταν θέλετε να πωλήσετε ή να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο ΙΧ θα χρειαστείτε ορισμένα έγγραφα.
Εμείς αναλαμβάνουμε την διεκπεραίωση για την μεταβίβαση και την έκδοση της νέας άδειας κυκλοφορίας στα στοιχεία του αγοραστή.
Παρακάτω θα βρείτε τα βήματα και τα δικαιολογητικά που χρειάζεστε για την μεταβιβαση ΙΧ αυτοκινητου.
Καλέστε μας: 210 5323 000
Βήμα 1ο Συγκεντρώστε τα απαραίτητα έγγραφα
- Φωτοαντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Άδειας Παραμονής ή Ταυτότητας Ευρωπαίου Πολίτη για τον πωλητή και τον αγοραστή (χωρίς θεώρηση).
- Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
- Άρση παρακράτησης κυριότητας (π.χ. από την αντιπροσωπεία). Χρείαζεται ΜΟΝΟΝ όταν αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας (πεδίο παρατηρήσεων: “ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ”
- Βεβαίωση τελών κυκλοφορίας, από το taxisnet. (δείτε εδώ πως την εκδίδετε).
- Ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, (για οχηματα ανω των 4 ετών και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής).
Βημα 2ο Τέλη Μεταβίβασης και αδειας κυκλοφοριας
Πηγαίνετε στην σελίδα
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΕΛΩΝ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ (RF CODE)
Εκτυπώστε τον “Υπολογισμό Τελών” καθώς και την “απόδειξη πληρωμής στην τράπεζα“.
Βήμα 3ο Συπληρώστε τις αιτήσεις
Ο Πωλητής Εκτυπώνει την ΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΠΩΛΗΤΗ, την συμπληρώνει και την επικυρώνει στο ΚΕΠ.
Ο Αγοραστής Εκτυπώνει την ΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΗ, την συμπληρώνει και την επικυρώνει στο ΚΕΠ.
Βημα 4ο Κατάθεση στην Αρμόδια Υπηρεσία
Αναλαμβάνουμε να καταθέσουμε τα δικαιολογητικά για λογαριασμό σας και να σας επιστρέψουμε την Αδεια Κυκλοφορίας για το Μεταβιβασμένο Αυτοκίνητο.
Καθημερινά βλέπεις γύρω σου δεκάδες αυτοκίνητα με κακή συντηρηση, τρακαρισμένα, επισκευασμένα, με γυρισμένα χιλιόμετρα, έτοιμα να πουληθούν με την ταμπέλα της “ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ”.
Άν έχεις κάνει μια βόλτα σε μάντρες αυτοκινήτων, θα έχεις ακούσει την έκφραση : “Το αυτοκίνητο είναι χαρτί!”
Αρκετοί φίλοι και γνωστοί είχαν τρομακτικές εμπειρίες, με “απατεώνες”. Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Τι να προσέξεις πριν αγοράσεις μεταχειρισμενο αυτοκινητο;
ΒΗΜΑ 1: Προσδιόρισε τις ανάγκες σου, τι όχημα πραγματικά χρειάζεσαι
Θα πρέπει να απαντήσεις στον εαυτό σου με ειλικρίνεια, στις παρακάτω ερωτήσεις :
- Ποια θα είναι η βασική χρήση του νέου σου αυτοκινήτου;
- Κυκλοφορείς καθημερινά σε κέντρο της πόλης και θέλεις οικονομία και εύκολο πάρκινγκ;
- Πόσα ταξίδια κάνεις το χρόνο (άρα και χιλιόμετρα) και συνήθως πόσα άτομα θα μεταφέρεις μαζί σου;
- Σου αρέσει η ταχύτητα (όχι ότι είναι και σωστό) και ψάχνεις για κάποιο αυτοκίνητο με μεγάλο (μεγάλη ιπποδύναμη);
- Θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο diesel για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου (προσοχή στις μεγάλες πόλεις κυκλοφορούν μόνο EURO-6);
- Όπως και να έχει θα πρέπει να δεις τι σου είναι κυρίως απαραίτητο, και από εκεί θα ξεκινήσεις.
- Μόνο έτσι θα μπορέσεις να ψάχνεις πραγματικά για το επόμενό σου αυτοκίνητο!
Παράδειγμα:
(α) Αν κάνεις πολλά ταξίδια (άρα σε ένα χρόνο θα διανύεις πάνω από 20.000 χιλιόμετρα) τότε ένα diesel αυτοκίνητο θα σε εξυπηρετήσει πολύ!
Σε κάθε άλλη περίπτωση, δηλ. οδήγηση μέσα στην πόλη σταμάτα-ξεκίνα θα έχεις συχνά προβλήματα με το DPF.
(β) Το ίδιο σκεπτικό πρέπει να έχεις και πριν επιλέξεις να αγοράσεις ένα 4×4 αυτοκίνητο. Σκέψου: Αν είσαι σε μια περιοχή που σπάνια θα χρειαστεί να ενεργοποιήσεις το 4×4, γιατί να πληρώσεις κάτι που σπάνια ή και καθόλου θα χρησιμοποιήσεις;
ΒΗΜΑ 2: Καθόρισε τα χρήματα που διαθέτεις (Budget σου)
Ο υπολογισμός του budget είναι το πιο σημαντικό βήμα πριν αγοράσεις αυτοκίνητο.
Ρύθμισε τις ανάγκες σου στο ρεαλιστικό ποσό που μπορείς να δώσεις (ή να δίνεις μηνιαίως) και μόνο τότε ξεκίνα την έρευνα για το κατάλληλο αυτοκίνητο!
Για αγορά με δόσεις, υπολόγισε τα παρακάτω :
- για πόσο διάστημα αυτές θα διαρκέσουν
- το κόστος των καυσίμων (ανα μήνα)
- την συντήρηση με βάση τις οδηγίες του κατασκευαστή (και τα χιλιόμετρα βέβαια)
- το κόστος της ασφάλισης του οχήματος ανά έτος
- τα τέλη κυκλοφορίας (βεβαίως-βεβαίως)
- το φόρο πολυτελείας (για 1929cc κυβικά και άνω)
ΒΗΜΑ 3: μπορείς και μόνος σου, κάνε τη δική σου έρευνα!
Τα περισσότερα θα μπορέσεις να τα βρείς στο internet. Διάβασε στα forum για προσωπικές εμπειρίες άλλων ιδιοκτητών, μάθε την άποψη των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου μετά από δοκιμές και συγκριτικά. Παρόλα αυτά ζήτα τη συμβουλή των ειδικών.
Με λίγα λόγια, ένα μεγάλο μέρος της έρευνάς σου θα πρέπει να το καλύψεις με διάβασμα! Δες video reviews για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει.
Το ίντερνετ είναι γεμάτο από πληροφορίες, αφιέρωσε χρόνο για να μάθεις περισσότερα για αυτό που σε ενδιαφέρει.
ΒΗΜΑ 4: Σκέψου την αξία του αυτοκινήτου μετά (αξια μεταπωλησης)
Αν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και σκοπεύεις να το κρατήσεις για διάστημα πάνω από 5 χρόνια, δεν θα πρέπει να σε απασχολεί η αξία μεταπώλησης.
Διαφορετικά, κατά την έρευνα αγοράς θα πρέπει να έχεις στο νού σου σε τι τιμή θα μπορείς να το μεταπωλήσεις. Άρα έχουν ρόλο οι όροι :
- Η αξιοπιστία και ποιότητα της μάρκας
- Η εμπορική αξία του μοντέλου
- Ο τύπος αμαξώματος
- Ο κυβισμός του κινητήρα
- Το είδος καυσίμου
- Η κατανάλωση (συνήθως λίτρα/100KM)
- Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
- Η μεταβιβάσιμη εγγύηση
- Ο αριθμός προηγούμενων ιδιοκτητών
- Η εσωτερική και εξωτερική κατάσταση
- Το “καθαρό” ιστορικό ατυχημάτων
- Το ενημερωμένο βιβλίο service
- Το χρώμα
- Ο extra εξοπλισμός
- Οι μετατροπές
ΒΗΜΑ 5: Να κάνω έλεγχο μόνος μου;
Αν δεν έχεις ιδιαίτερες γνώσεις περί αυτοκινήτου, καλό είναι να το δεί κάποιος μηχανικός ή και κάποιες εταιρείες που ελέγχουν με λεπτομέρεια τα μεταχειρισμένα οχήματα πριν την πώληση.
Αν όμως θέλεις να το ελέγξεις μόνος σου, παρακάτω θα βρείς κάποιες χρήσιμες συμβουλές :
Τι να προσέξεις, τι να ελεγξεις σε μεταχειρισμενο αυτοκινητο;
Εξωτερικά του οχήματος
Χρώμα: Παρατήρησε το αυτοκίνητο από μακριά, μήπως η πόρτα ή τα φτερά έχουν ελαφρώς διαφορετικό χρώμα; πιθανόν να έχει ξαναβαφτεί και πρέπει να μάθεις το λόγο!
Σκουριές : Η σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σε τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος, και φυσικά έχει να κάνει και με την ηλικία του οχήματος.
Αρμοί: Έλεγξε τους αρμούς του αυτοκινήτου, δηλαδή τα κενά που σχηματίζονται ανάμεσα σε δύο κομμάτια λαμαρίνας, θα πρέπει να είναι συμμετρικά, να είναι ίδιο και στις δύο πλευρές;
Ελαστικά: Τα λάστιχα θα πρέπει να είναι “φρέσκα σε ημερομηνία κατασκευής”. Η γόμα να έχει βαθιές αυλακώσεις, όχι “ραγάδες”, όχι σκισίματα και άλλες φθορές.
Ηλεκτρικές και Ηλεκτρονικές λειτουργίες: Μπες μέσα στο αυτοκίνητο, βάλτο μπροστά και άρχισε να πειράζεις όλους τους διακόπτες που ενεργοποιούν τις ηλεκτρικά μέρη και ηλεκτρονικές λειτουργίες.
A/C αιρκοντισιον : Ενεργοποίησέ το, δες αν δουλεύει κανονικά και αθόρυβα,
Φώτα : άναψέ τα σε όλες τις “σκάλες”, ενεργοποίησε τα φλας και τα αλάρμ, δυνάμωσε το ηχοσύστημα στο φουλ!
Καθίσματα: Τα καθίσματα πρέπει να ρυθμίζονται χωρίς βλήματα και αν το αυτοκίνητο είναι 3-πορτο να «διπλώνουν» εύκολα για γρήγορη επιβίβαση και αποβίβαση όσων κάθονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Ταπετσαρίες : αν είναι βρόμικες θα χρειαστεί ένας καλός βιολογικός καθαρισμός. Για την απομάκρυνση μικροβίων, τα οποία εκτός από ανθυγιεινά, προκαλούν και έντονη δυσοσμία.
Μηχανή : η στάθμη του λαδιού πρέπει να βρίσκεται κοντά στην ένδειξη max του δείκτη λαδιού, το χρώμα …είναι λίγο δύσκολο να το εκτιμήσεις, θέλει εμπειρία. διαρροές από τα μέρη του κινητήρα (κεφαλή, κορμός), ραγισμένα κολάρα ή άλλα φθαρμένα εξαρτήματα.
ΒΗΜΑ 6: Κάνε ένα Test Drive, οδήγησέ το και παρατήρησε :
- Καταρχάς βολεύεσαι στο κάθισμα; Είναι άνετο για εσένα, για την σωματική σου διάπλαση;
- Έχεις καλή ορατότητα; Αισθάνεσαι ασφάλεια κατά την οδήγησή σου;
- Στρίβει με άνεση; Ακούς παράξενους θορύβους κατά το στρίψιμο;
- Το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει εύκολα τις ταχύτητες; Ακούγονται παράξενοι θόρυβοι στις αλλαγές;
- Οι επιδόσεις του κινητήρα είναι επαρκείς; Πατάς γκάζι και “αρπάζει” η μηχανή;
- Ο ήχος της λειτουργίας του είναι “κανονικός”; Μήπως η εξάτμιση κάνει θόρυβο υπερβολικό;
- Οι χώροι είναι επαρκείς; Το πορτ-μπαγκάζ έχει χώρο για τις ανάγκες σου (ψώνια, βαλιτσες κλπ);
ΒΗΜΑ 7: Ζήτα το βιβλίο service και παρατήρησε την συντήρηση
Το βιβλίο service είναι ( ή θα έπρεπε να είναι) η απόδειξη ότι ένα αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σωστά, και να απαντά στα ερωτήματα :
- Κάθε πόσα χιλιόμετρα “έκανε” αλλαγή λαδιών;
- Δίσκο-πλατό έχει αλλάξει; αν ναι στα πόσα χιλιόμετρα;
- Κάθε πότε γίνεται συντήρηση στα φρένα;
- Έχει αλλάξει ιμάντα χρονισμού στην ώρα του;
ΒΗΜΑ 8: Έλεγξε το δελτίο ΚΤΕΟ
Διάβασε τις παρατηρήσεις απο το δελτίο του ΚΤΕΟ. Αν είναι δευτερεύουσες πόσες είναι; πάρε συμβουλές απο έναν μηχανικό για αυτές.
Διάβασε το ιστορικό των ΚΤΕΟ για γυρισμένα χιλιόμετρα που μπορεί να εντοπιστεί και από το δελτίο ΚΤΕΟ.
Ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του οχήματος και στη συνέχεια η συχνότητα ελέγχων μειώνεται στα 2 χρόνια.
Έλεγξε αν η ημερομηνία και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα του τελευταίου ΚΤΕΟ ταιριάζουν με τις καταγραφές του βιβλίου service. Μην δέχεσαι φωτοτυπία του δελτίου ΚΤΕΟ! Όλα τα χαρτιά που θα δεις (άδεια κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ) πρέπει να είναι αυθεντικά!
Ζήτα το τελευταίο και το αμέσως προηγούμενο δελτίο ΚΤΕΟ και έλεγξε τις ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελέγχων.
Αν τα χιλιόμετρα έχουν γυριστεί ανάμεσα στο διάστημα του τελευταίου και του προ-τελευταίου ελέγχου KTEO, τότε η διαφορά των χιλιομέτρων θα αναγράφεται κάτω αριστερά (όπως στη φωτογραφία), στο πιο πρόσφατο δελτίο ΚΤΕΟ!
Αν είναι αυτοκίνητο εισαγωγής : Τα χιλιόμετρα που έχει ένα αυτοκίνητο όταν εισάγεται στην Ελλάδα αναγράφονται στα έγγραφα εισαγωγής – ζήτα, επομένως, να δεις το πιστοποιητικό εισαγωγής!
Αν είναι αυτοκίνητο από leasing : Οι leasing εταιρίες υποχρεούνται να παραδίδουν κάθε αυτοκίνητο με μια λίστα εργασιών (ιστορικό) και να αναγράφουν τα χιλιόμετρα στο τιμολόγιο πώλησης.