Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης και η ψηφιακή ταυτότητα ειναι διαθέσιμα για όλους τους Έλληνες πολίτες. Η πλατφόρμα έχει ανοίξει για όλους του πολίτες, και μπορούν να κατεβάσουν ψηφιακά την άδεια οδήγησής τους και την ταυτότητά τους με τουε κωδικούς TAXIS.
Καλέστε μας : 210 5323 000
Η διαδικασία είναι απλή, οι πολίτες θα πρέπει να εισέλθουν στο https://wallet.gov.gr/ και να κατεβάσουν την εφαρμογή.
Τα νέα ψηφιακά δελτία ταυτότητας και άδειας οδήγησης είναι ψηφιακά έγγραφα που εκδίδονται μέσω του gov.gr και είναι πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας. Δεν αποτελούν διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα.
Για την δημιουργία ψηφιακού δελτίου ταυτότητας και άδειας οδήγησης
είναι απαραίτητοι οι προσωπικοί σας κωδικοί TaxisNet και η κατοχή επιβεβαιωμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου στο ΕΜΕΠ. Για την χρήση της εφαρμογής είναι απαραίτητη σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Βέβαια, οι ηλικιωμένοι οδηγοί που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία δεν θα πρέπει να αγχωθούν, καθώς θα μπορούν κανονικά να κινούνται με τις πλαστικές άδειες οδήγησης.
Δηλαδή, η νέα εφαρμογή μέσω του gov.gr, δεν καταργεί τις πλαστικοποιημένες άδειες οδήγησης ή ταυτότητες αλλά διευκολύνει τους πολίτες, τους δημοσίους υπαλλήλους και αστυνομικούς.
Ερωτήσεις – απαντήσεις
1. Τι είναι η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης;
Τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του δελτίου ταυτότητας και της άδειας οδήγησης, τα οποία αποτελούν κύριο κομμάτι της εφαρμογής Gov.gr Wallet, σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022, είναι ψηφιακά έγγραφα πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας. Δεν αποτελούν διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα.
2. Από πότε είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Gov.gr Wallet;
Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμη από τις 27 Ιουλίου 2022. Η πρόσβαση και χρήση της εφαρμογής θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης την 27η Ιουλίου από τον αριθμό 1, την Πέμπτη 28/07 το 2 κ.ο.κ..
3. Απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο για την χρήση της εφαρμογής;
Κατά την χρήση της εφαρμογής, όπως για παράδειγμα, τη δημιουργία ψηφιακών αντιγράφων δελτίου ταυτότητας ή άδειας οδήγησης, καθώς και κατά τη διάρκεια επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου, είναι απαραίτητη η σύνδεση στο Διαδίκτυο.
4. Γιατί απαιτείται να ενεργοποιήσω τη δυνατότητα να λαμβάνω ειδοποιήσεις στο κινητό μου από το Gov.gr Wallet;
Η λειτουργία ειδοποιήσεων (Push Notifications) είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της εφαρμογής, διότι μέσω αυτής λαμβάνετε τα αιτήματα συγκατάθεσης σε περίπτωση ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου σας ή σε περίπτωση αιτήματος υπογραφής ενός εγγράφου μέσω του docs.gov.gr.
5. Πώς αποθηκεύω τα ψηφιακά έγγραφα στο κινητό μου;
Αφού ταυτοποιηθείτε στην εφαρμογή μέσω των κωδικών TaxisNet ή των κωδικών web banking και επιβεβαιώσετε τον αριθμό κινητού τηλεφώνου σας με το σχετικό OTP SMS, μπορείτε να δημιουργήσετε και αποθηκεύσετε τα σχετικά έγγραφα απλά και γρήγορα: πατώντας σε κάθε έγγραφο, εισάγετε αμέσως μετά τον σχετικό κωδικό επιβεβαίωσης τον οποίο θα λάβετε μέσω OTP SMS.
Σε περίπτωση που ανακαλέσετε το ψηφιακό έγγραφο (δηλαδή το διαγράψετε), μπορείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία δημιουργίας του ψηφιακού εγγράφου και πάλι.
Σε συσκευές iOS, μπορείτε να αποθηκεύσετε τα έγγραφα και στο Wallet της συσκευής / λειτουργικού συστήματος.
6. Ποιοι και πώς θα μπορούν να ελέγξουν τη γνησιότητα των ψηφιακών πιστοποιητικών;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022, ως εκ τούτου, όποιος ή όποια ελεγκτής δικαιούται να ελέγξει τα φυσικά έγγραφά σας, μπορεί επίσης να ελέγξει και να επαληθεύσει τα ψηφιακά.
Ο έλεγχος εγκυρότητας του εγγράφου πραγματοποιείται δείχνοντας στον ελεγκτή το QR code του εκάστοτε εγγράφου. Αφού ο ελεγκτής «σκανάρει» με τη δική του συσκευή το QR code σας, τότε θα πρέπει να δώσετε (ή όχι) έγκριση για τον έλεγχο αυτό μέσα από την εφαρμογή του Gov.gr Wallet. Εφόσον δώσετε έγκριση, τότε θα εμφανιστεί ένας 6-ψήφιος κωδικός τον οποίο μπορείτε να αναφέρετε ή να δείξετε στον ελεγκτή σας. Μόνο – και μόνον τότε – όταν ο ελεγκτής εισάγει επιτυχώς τον κωδικό αυτό, θα μπορεί να δει τα στοιχεία του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης σας.
Καλέστε μας : 210 5323 000
7. Τι θα μπορώ να κάνω με το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και την ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Εφόσον το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε για κάθε αντίστοιχη νόμιμη χρήση εντός της επικράτειας. Εξαιρούνται τα διεθνή ταξίδια (εντός και εκτός Schengen).
Για την χρήση του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας για συναλλαγές με τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ισχύει η μεταβατική περίοδος μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2022, όπως και έχει οριστεί στην σχετική ΚΥΑ.
Επιπλέον, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Gov.gr Wallet μπορείτε να υπογράφετε ψηφιακά κάθε έγγραφο στο docs.gov.gr, δηλαδή: Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (ψηφιακό γνήσιο της υπογραφής σε ελληνικά και αγγλικά) ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό με άλλα φυσικά πρόσωπα.
8. Υπάρχει κάποια διαδικασία για την οποία θα εξακολουθώ να χρειάζομαι την έγχαρτη ταυτότητα ή το έγχαρτο δίπλωμα;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα, ως εκ τούτου δεν υπάρχει κάποια χρήση του δελτίου ταυτότητας που απαιτεί την παρουσίαση του φυσικού δελτίου, πλην της μεταβατικής περιόδου για τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.
9. Έχασα την έγχαρτη ταυτότητα ή/και το έγχαρτο δίπλωμα αφού είχα δημιουργήσει τα αντίστοιχα ψηφιακά πιστοποιητικά. Πρέπει να κάνω κάτι;
Μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια δελτίου ταυτότητας ψηφιακά μέσω του gov.gr και τη σχετική υπηρεσία (Δήλωση απώλειας αστυνομικού δελτίου ταυτότητας) ή στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα.
Αντιστοίχως, μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια της άδειας οδήγησης στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα, ΚΕΠ, ή στα γραφεία της εκάστοτε Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειάς σας.
Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση και εφόσον έχετε εκδώσει ψηφιακό δελτίο ταυτότητας, αυτόματα παύει η ισχύς και του ψηφιακού αντιγράφου.
Καλέστε μας : 210 5323 000
10. Σε περίπτωση που κάποιος κλέψει το κινητό μου, πρέπει να κάνω κάτι για να ακυρώσω τα ψηφιακά πιστοποιητικά που είχα αποθηκεύσει;
Μπορείτε να ανακαλέσετε την ισχύ του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή και της ψηφιακής άδειας οδήγησης μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr.
Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση, αυτόματα παύει η ισχύς και των ψηφιακών αντιγράφων.
11. Το δελτίο ταυτότητας ή η άδεια οδήγησης μου κρατείται προσωρινά από κάποιον φορέα, πχ. επειδή πραγματοποιώ τη στρατιωτική μου θητεία ή από την Ελληνική Αστυνομία λόγω παραβίασης του ΚΟΚ. Μπορώ να εκδώσω ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Σε περίπτωση που έχετε ήδη εκδώσει ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης και πρέπει να κρατηθεί το φυσικό έγγραφο προσωρινά, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, πραγματοποιείται ανάκληση της ισχύους και του ψηφιακού.
Σε περίπτωση που δεν έχετε εκδώσει ήδη ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό αντίγραφο έως ότου σας επιστραφεί το φυσικό έγγραφο.
Επιτρέπεται να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης μόνο εφόσον το αντίστοιχο φυσικό σας έγγραφο είναι σε ισχύ και το έχετε στην κατοχή σας.
12. Τι είναι η διαδικασία Quick Scan και γιατί να τη χρησιμοποιήσω;
Η λειτουργία Quick Scan είναι ένας τρόπος γρηγορότερης και απλούστερης επαλήθευσης των εγγράφων σας κρατώντας πάντα το ίδιο επίπεδο ασφάλειας και ιδιωτικότητας. Σε περιπτώσεις που η ταχύτητα είναι απαραίτητη ή υπάρχει συνωστισμός, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια επιβίβασης σε αεροσκάφος ή εισόδου σε συναυλιακό χώρο, ενεργοποιώντας το Quick Scan δίνετε «προέγκριση» μόνο για τον αμέσως επόμενο έλεγχο εντός των επόμενων πέντε λεπτών από τη στιγμή ενεργοποίησης της λειτουργίας. Έτσι, κατά τον έλεγχο του QR code δεν απαιτείται η έγκριση της σχετικής ειδοποίησης ξανά και ο ελεγκτής βλέπει απευθείας τα στοιχεία του ψηφιακού σας εγγράφου.
13. Δεν μπορώ να εκδώσω το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή, παρακαλούμε ξεκινήστε ένα αίτημα υποστήριξης μέσω του wallet.gov.gr/support.
Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.
Καλέστε μας : 210 5323 000
14. Δεν μπορώ να εκδώσω την ψηφιακή άδεια οδήγησης μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε την ψηφιακή άδεια οδήγησης και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας έκδοσης, κατά πάσα πιθανότητα, δεν έχει ενημερωθεί η άδεια οδήγησής σας με το ΑΦΜ σας. Για να πραγματοποιήσετε την ενημέρωση του ΑΦΜ παρακαλούμε επισκεφθείτε την υπηρεσία drivers-vehicles.services.gov.gr και ακολουθήστε τα σχετικά βήματα. Μόλις ενημερωθεί η άδεια οδήγησης με το ΑΦΜ σας, θα μπορείτε να εκδώσετε και την ψηφιακή άδεια οδήγησης.
Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακή άδεια οδήγησης έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.
15. Δεν μπορώ να επαληθεύσω ένα ψηφιακό έγγραφο ως ελεγχόμενος (πχ. δεν λαμβάνω ειδοποιήσεις) ή ελεγκτής (πχ. αποτυγχάνουν οι κλήσεις μου). Τι πρέπει να κάνω;
Παρακαλούμε βεβαιωθείτε πως στις ρυθμίσεις της συσκευής σας η λήψη ειδοποιήσεων για το Gov.gr Wallet είναι ενεργοποιημένη και ότι το δίκτυο στο οποίο βρίσκεστε δεν περιορίζει τις κλήσεις του Gov.gr Wallet. Σε περίπτωση που υπάρχει παρατεταμένο πρόβλημα κατά τη διάρκεια ελέγχου, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε την λειτουργία “Quick Scan”.
Ακόμη, εάν το πρόβλημα συνεχίζει μπορείτε να σβήσετε και να εγκαταστήσετε εκ νέου την εφαρμογή.
Τέλος, εάν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα το οποίο δεν έχει επιλυθεί με τα παραπάνω βήματα, μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.
16. Λαμβάνω συνέχεια ειδοποιήσεις ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου μου ή μου ήρθε μια ειδοποίηση ελέγχου ενώ δεν το περίμενα. Τι πρέπει να κάνω;
Σε περίπτωση που λάβετε μία ή περισσότερες ειδοποιήσεις ενώ δεν έχετε επιδείξει σε κάποιον ελεγκτή το ψηφιακό σας έγγραφο, τότε μπορείτε πολύ απλά, εύκολα και γρήγορα να ανακαλέσετε το υφιστάμενο ψηφιακό έγγραφο μέσα από τη σχετική επιλογή στην εφαρμογή και να το επανεκδώσετε.
Καλέστε μας : 210 5323 000
17. Έχω μία ερώτηση η οποία δεν καλύπτεται από τις συχνές ερωτήσεις, ένα αίτημα υποστήριξης, ή σχόλια και παρατηρήσεις για την εφαρμογή. Που μπορώ να απευθυνθώ;
Μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.